Keltse életre otthonát! - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol/full_commentlist/1#c33343627
Válasz erre: Tévhitek az okos világításról
2017-07-05T09:16:32+02:00
2017-07-05T09:16:32+02:00
wrstjnethn
http://blog.hu/user/409388
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol?full_commentlist=1#c33342841" class="reply_nick_780803" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33342841 );">@Sweetshark</a>: a kioktató nagyokos stílussal kapcsolatban talán lennél szíves elolvasni a legelső kommentedet: "Felesleges baromság, idiótáknak, akik nem tudják kitalálni mit kezdjenek a pénzükkel." Szerinted milyen hangnemben kellett volna válaszolni valakinek, aki úgy szidja a dolgot, hogy közben fogalma sincs róla? De akkor tessék, néhány fantáziaindító dolog: 1. Az előszoba kapcsolót beprogramozod, hogy mondjuk kétszer megnyomva a lakás osszes lámpákat lámpáját kapcsolja le. Így biztos nem marad égve lámpa. 2. Mozgásérzékelővel megoldható hogy éjjel halványan felkapcsolódjon a lámpa mikor botorkál az ember a wc-re, de ne égjen ki a szeme. 3. Ágy alá rakva érzékelőt és halvány világítást megoldható hogy ha felkel valaki éjszaka ne rúgjon bele senkibe, de a másik sem ébred fel a fényre. 4. A termosztátok távolról irányíthatóak így az előre beállított program felülírható ha mondjuk késő estig maradsz sörözni. 5. A vízvezetékre szerelhető átfolyás mérő szelep így WC tartály törés eseten sem folyik végtelen ideig a víz. 6. Ugyanezzel programozható a kert locsolása es mivel az internetről lekéri az időjárás előrejelzést ezért eső előtt/után nem locsol. Stb. stb, ezek csak a legegyszerűbb beállítások.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol/full_commentlist/1#c33335675
Válasz erre: Tévhitek az okos világításról
2017-07-04T08:05:45+02:00
2017-07-04T08:05:45+02:00
wrstjnethn
http://blog.hu/user/409388
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol?full_commentlist=1#c33335349" class="reply_nick_780803" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33335349 );">@Sweetshark</a>: még mindig nem érted az OKOS rendszer lényegét, de ez mondjuk cseppet sem lep meg. Ez sokkal többről szól, mint hogy nem kell felállni a kapcsolóhoz, csak neked ez a relativitáselmélethez hasonlóan távoli es érthetetlen dolog. Fröcsögni persze könnyebb, mint gondolkodni, de megértem, hogy sokkol, ha egy villanykapcsoló fenyegeti a felsőbbrendűségedet. Hát nem baj, tudod, ez a "malacnak zsebóra" klasszikus esete. Ha nem érted, te ne is költsd erre a pénzed, inkább vegyél sört rajta, az legalább meglátszik rajtad.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol/full_commentlist/1#c33329019
Válasz erre: Tévhitek az okos világításról
2017-07-02T21:13:17+02:00
2017-07-02T21:13:17+02:00
wrstjnethn
http://blog.hu/user/409388
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol?full_commentlist=1#c33321289" class="reply_nick_526945" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33321289 );">@MIx</a>: Köszönjük Emese. Te ne is vegyél, ha ennyit értettél meg. Egy jó rendszer idővel többet spórol, mint amennyibe kerül. De ne is kezdj el gondolkodni ezen, mert csak megfájdul a fejed.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol/full_commentlist/1#c33328999
Válasz erre: Tévhitek az okos világításról
2017-07-02T21:07:14+02:00
2017-07-02T21:07:14+02:00
wrstjnethn
http://blog.hu/user/409388
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol?full_commentlist=1#c33320827" class="reply_nick_780803" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33320827 );">@Sweetshark</a>: hadd találjam ki: épp egy barlangban ülsz és a pattintott kő nevű új találmányt szidod. Ha ennyit gondolsz egy okos otthonról az a te szegénységi bizonyítványod. Szövegértés sem az erősséged mert a cikkben leírták hogy érzékelőkkel együtt komoly rendszert lehet építeni. Én is most építettem ki otthon magamnak de inkább bele sem kezdek a részletezésbe amíg el nem jutsz agyilag a gőzgép működési elvéig.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol/full_commentlist/1#c33327025
Válasz erre: Tévhitek az okos világításról
2017-07-02T14:10:49+02:00
2017-07-02T14:10:49+02:00
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol?full_commentlist=1#c33321313" class="reply_nick_605120" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33321313 );">@Privateer</a>: Létezik időkapcsoló is, 990 Ft-ért megveszed bármelyik barkácsáruházban. Ha nem vagy otthon, kapcsolgatja majd neked a villanyt. Illetve erre a célra lehet kapni kamutévét is, ami csak 1-2 wattot fogyaszt, de kívülről nézve a tv fényeit utánozza.<br /><br />
El tudom képzelni, hogy vannak hasznos funkciói az okosvilágításnak, de hogy mindent lecseréljek emiatt, azt biztosan nem.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol/full_commentlist/1#c33326089
Válasz erre: Tévhitek az okos világításról
2017-07-02T10:12:04+02:00
2017-07-02T10:12:04+02:00
MIx
http://blog.hu/user/526945
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol?full_commentlist=1#c33321313" class="reply_nick_605120" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33321313 );">@Privateer</a>: Erre van a mozgásérzékelős kapcsoló, sőt van ami a körtébe van építve.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol/full_commentlist/1#c33323055
Válasz erre: Tévhitek az okos világításról
2017-07-01T15:03:28+02:00
2017-07-01T15:03:28+02:00
Palladrin
http://blog.hu/user/815290
Minek az automobil. Büdös és nem megy ... mondták a lóvasút tulajdonosok.<br /><br />
Természetesen egy egy szobás panelba felesleges az ilyen, ellenben egy családi házban már lassan szükséglet.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol/full_commentlist/1#c33321313
Válasz erre: Tévhitek az okos világításról
2017-07-01T08:07:44+02:00
2017-07-01T08:07:44+02:00
Privateer
http://blog.hu/user/605120
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol?full_commentlist=1#c33320827" class="reply_nick_780803" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33320827 );">@Sweetshark</a>: 3. pontot olvasd el. Meg esetleg arra is jó tud lenni ha elmész nyaralni, és úgy tűnik, hogy otthon vagy? <br />
Amúgy egy igazán okos rendszert meg lehet arra is tanítani, hogy érzékelje a jelenléted. Pl csak akkor kezd el világítani a lakásban, ha kinyitod a bejárati ajtót, és nem kell botorkálnod a sötétben. De ha nem vagy otthon, akkor nem kapcsolja fel.<br />
Vagy érzékelje hogy sötétben támolyogsz kifele a wc-re és tudja hogy te vagy aki szereti ha diszkréten világít a lámpa a WC-ben. Míg az asszonyt érzékelve aki több fényre vágyik olyankor, akkor meg nagyobb fényerővel világít a wc-ben. Stb. <br /><br />
Egyelőre én maradok a megszokott kapcsoló keresésnél. :-) Automata időzítés meg a halaimnak bőven jó. :-) Vagy ha tudom hogy van egy tv sorozat, és a számítógépen veszem fel. Akkor is időzítetten kapcsolom be a gépet (kora délután még gályázok a melóban). De ez nem okos rendszer, hanem automatizálás.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/05/08/mar_a_wc_papir_adagolo_is_okos/full_commentlist/1#c33321299
Válasz erre: Már a wc papír adagoló is okos
2017-07-01T07:56:47+02:00
2017-07-01T07:56:47+02:00
MIx
http://blog.hu/user/526945
Egy holland cégnél a kéztörlő papírcsomag fölé kiírták:<br />
Ugye neked is elég 2 lap?<br />
Működött.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol/full_commentlist/1#c33321289
Válasz erre: Tévhitek az okos világításról
2017-07-01T07:53:14+02:00
2017-07-01T07:53:14+02:00
MIx
http://blog.hu/user/526945
Okos - ez egy marketingduma, hogy vedd meg.<br />
Mozgásérzékelős van, ahol kell jó. <br />
Random kapcsoló van, használjuk.<br />
Okos aki nem vesz értelmetlen kacatot aranyárban
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/06/30/tevhitek_az_okos_vilagitasrol/full_commentlist/1#c33320827
Válasz erre: Tévhitek az okos világításról
2017-06-30T23:40:59+02:00
2017-06-30T23:40:59+02:00
És mire jó az, hogy előre beprogramozom, hogy mikor kapcsoljanak fel a villanyok? Ha később érek haza, akkor tök fölöslegesen megy egy órát a világítás. Amúgy meg olyan megerőltető felkapcsolni a villanyt?<br /><br />
Felesleges baromság, idiótáknak, akik nem tudják kitalálni mit kezdjenek a pénzükkel.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/05/25/a_japan_okosotthon_koncepcio_minden_kepzeletet_felulmul/full_commentlist/1#c33118865
Válasz erre: A Japán okosotthon koncepció minden képzeletet felülmúl
2017-05-26T09:32:39+02:00
2017-05-26T09:32:39+02:00
gh14
http://blog.hu/user/492812
A csomagot meg ember viszi ki, amikor már több helyen is zajlanak kísérletek a drónokkal való házhozszállításra...
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/05/25/a_japan_okosotthon_koncepcio_minden_kepzeletet_felulmul/full_commentlist/1#c33118555
Válasz erre: A Japán okosotthon koncepció minden képzeletet felülmúl
2017-05-26T08:42:18+02:00
2017-05-26T08:42:18+02:00
szvsz
http://blog.hu/user/47879
tökéletes példa az erőforrások értelmetlen elocsékolására
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/05/25/a_japan_okosotthon_koncepcio_minden_kepzeletet_felulmul/full_commentlist/1#c33118429
Válasz erre: A Japán okosotthon koncepció minden képzeletet felülmúl
2017-05-26T08:19:52+02:00
2017-05-26T08:19:52+02:00
_B_
http://blog.hu/user/41329
Hát ez minden, csak nem praktikus.<br />
De elég beteg, és erre megy a világ, majd megszokjuk.<br />
Az okosotthon szakembereknek lesz munkája bőven :D
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/05/25/a_japan_okosotthon_koncepcio_minden_kepzeletet_felulmul/full_commentlist/1#c33118221
Válasz erre: A Japán okosotthon koncepció minden képzeletet felülmúl
2017-05-26T07:29:00+02:00
2017-05-26T07:29:00+02:00
Kelly és a szexi dög
http://blog.hu/user/408667
Egy hagyományos hegyvidéki japán faház jobban kéne...
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/02/17/okosotthon_kezdoknek_5_1_kutyu_amitol_barmely_szoba_moziszobava_valhat/full_commentlist/1#c32486105
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: 5+1 kütyü, amitől bármely szoba moziszobává válhat
2017-02-21T08:29:46+01:00
2017-02-21T08:29:46+01:00
miecs
http://blog.hu/user/641384
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/02/17/okosotthon_kezdoknek_5_1_kutyu_amitol_barmely_szoba_moziszobava_valhat?full_commentlist=1#c32482585" class="reply_nick_868462" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32482585 );">@BNati</a>: Nagyon igazad van, fontos a kanapé is. Kellemes mozizást az új kanapétokon!
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/02/17/okosotthon_kezdoknek_5_1_kutyu_amitol_barmely_szoba_moziszobava_valhat/full_commentlist/1#c32482585
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: 5+1 kütyü, amitől bármely szoba moziszobává válhat
2017-02-20T17:07:49+01:00
2017-02-20T17:07:49+01:00
BNati
http://blog.hu/user/868462
Hiába vannak csúcskütyüim, ha nem ülhetek kényelmesen! Párommal nemrég vettünk egy hasonló ülőgarnitúrát, aminek a jótékony hatásait azóta is élvezzük! <a rel="nofollow" href="http://www.riodesign.hu/ada-tom-tailor-ulogarnitura-kanape/ada-brussel-l-formaju-ulogarnitura">www.riodesign.hu/ada-tom-tailor-ulogarnitura-kanape/ada-brussel-l-formaju-ulogarnitura</a>
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/02/03/okosotthon_kezdoknek_felhasznalasi_tippek_1_resz_biztonsag_es_kenyelem/full_commentlist/1#c32297872
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: felhasználási tippek 1. rész - biztonság és kényelem
2017-02-04T13:22:57+01:00
2017-02-04T13:22:57+01:00
GABOR2
http://blog.hu/user/1019802
Az a baj, hogy a biztonsággal továbbra is nagy gond lesz, ha az okosotthon netre lesz kötve. A hacker problémát nem tudják kiiktatni. Most nemrég egy hotel szívta meg: <a rel="nofollow" href="http://ujtechkor.blog.hu/2017/01/30/okosszalloda_meghackelve_iot">ujtechkor.blog.hu/2017/01/30/okosszalloda_meghackelve_iot</a><br />
Szóval a házat nemcsak hagyományos bűnözők próbálják majd meg megtámadni.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/30/okosotthon_kezdoknek_tudjon_meg_tobbet_a_vilagitasi_lehetosegekrol/full_commentlist/1#c32269506
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a világítási lehetőségekről!
2017-01-31T08:27:52+01:00
2017-01-31T08:27:52+01:00
GABOR2
http://blog.hu/user/1019802
Én is foglalkozok okoscuccokkal, csak inkább a kockázataira fókuszálva. A blogomon van több bejegyzés. Egy friss: <a rel="nofollow" href="http://ujtechkor.blog.hu/2017/01/30/okosszalloda_meghackelve_iot">ujtechkor.blog.hu/2017/01/30/okosszalloda_meghackelve_iot</a>
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32269498
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-31T08:27:10+01:00
2017-01-31T08:27:10+01:00
GABOR2
http://blog.hu/user/1019802
Én is foglalkozok okoscuccokkal, csak inkább a kockázataira fókuszálva. A blogomon van több bejegyzés. Egy friss: <a rel="nofollow" href="http://ujtechkor.blog.hu/2017/01/30/okosszalloda_meghackelve_iot">ujtechkor.blog.hu/2017/01/30/okosszalloda_meghackelve_iot</a>
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32260667
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-29T19:27:11+01:00
2017-01-29T19:27:11+01:00
Wrex
http://blog.hu/user/116401
Okostermosztát (vagy okostévé, okosmikró, okoshűtő, stb.) = amit kb. 5 másodperc alatt fel lehet törni. Mert a drágalátos ká.okosgyártók baxnak normális titkosított adatátvitelt meg tisztességes védelmet tenni a ká.okoseszközre, a ká.okos felhasználók meg baxnak átállítani az alapértelmezett jelszót...
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32256563
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-29T08:33:53+01:00
2017-01-29T08:33:53+01:00
Tefan
http://blog.hu/user/1009766
Mennyit fizetett a Danfoss ezért a postért?
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32256131
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-29T00:29:30+01:00
2017-01-29T00:29:30+01:00
MIx
http://blog.hu/user/526945
Szomorú, ha "szakcikket" mer írni valaki valamiről, amiről nincs összefüggő ismerete.<br />
Okostermosztát - buta szerző.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32255689
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T23:40:48+01:00
2017-01-28T23:40:48+01:00
Leooo
http://blog.hu/user/604874
Automatikus radiátorvezérlő termosztát rátét (amely programozható, elemmel működik, beavatkozik és vannak cselekvési mintái is) gyakorlatilag 4500 Ft-tól felfelé kapható (Lidl, Conrad, Aldi, fűtéstechnikai boltok hegyei, stb)... Ezekkel aztán lehet individuálisan radiátoronként szabályozni a környezet hőmérsékletét, aki ennél többre vágyik, az csináljon okos otthon vezérlést, de ahhoz kicsit jobban zsebbe kell nyúlni!
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32255541
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T23:12:45+01:00
2017-01-28T23:12:45+01:00
igazi hős
http://blog.hu/user/129321
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny?full_commentlist=1#c32254817" class="reply_nick_540367" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32254817 );">@onderon</a>: "a radiátor közvetlen közelében méri a hőmérsékletet, attól még a szoba túloldalán hideg lesz" Tényleg, ezt ki is hagytam az RF termosztát dicséretéből, hogy azt oda teszed, ahova akarod és ott mér.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32255531
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T23:10:32+01:00
2017-01-28T23:10:32+01:00
igazi hős
http://blog.hu/user/129321
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny?full_commentlist=1#c32254813" class="reply_nick_766986" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32254813 );">@gyongyvir</a>: Mivel a fűtésed nem állandóan megy, ezért ha felfűtéskor "túlszaladna" a beállított értéken, akkor a fix 21 fok tartásakor is túl fog. Egyébként az okos termosztátok pont abban jók, hogy előre lekapcsolnak. Ja, ha ugyanott vagy nappal, ahol alszol, akkor mindenképpen érdemes két hőmérsékletet beállítani, alváshoz 19-20 fokot ébrenléthez meg minimum 21-et.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32255503
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T23:05:27+01:00
2017-01-28T23:05:27+01:00
igazi hős
http://blog.hu/user/129321
Egy 4 csatornás zsinór nélküli termosztát alig 20 ezer és azzal már 4 külön vízkört is lehet vezérelni, ha valakinek olyan fűtése van. És nem kell annyi eszköz, ahány radiátorod van (nálam 5 radiátor van, de "csak" 2 termosztát, egy a földszinten, egy az emeleten), működik padlófűtéssel is.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32254817
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T22:31:48+01:00
2017-01-28T22:31:48+01:00
onderon
http://blog.hu/user/540367
Ezt az igénytelen, nulla cikket. Másoltad valahonnan? Hol vannak az infók? Ki fogja leírni hogyan működik a termosztát? Milyen szelepre jó? Mit is csinál tulajdonképpen? Hogy 24ezer forintba kerül 1 darab? Hogy az alaprendszer 150-200ft? Hogy létezik a Honeywell is? Hogy két hetente cserélhetsz elemet, mert folyamatosan tekergeti szerencsétlen a szelepet? Hogy hiába zónázod be, a termosztát attól még a radiátor közvetlen közelében méri a hőmérsékletet, attól még a szoba túloldalán hideg lesz? Ha oda is akarsz szenzort a falra, akkor újabb tizezreket kell rákölteni?
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32254813
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T22:30:59+01:00
2017-01-28T22:30:59+01:00
gyongyvir
http://blog.hu/user/766986
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny?full_commentlist=1#c32254141" class="reply_nick_244674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32254141 );">@]{udarauszkasz</a>: Pontosan ahogy írod.<br /><a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny?full_commentlist=1#c32253923" class="reply_nick_1329" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32253923 );">@Tesztelo.hu</a>: linkelj egy ilyen cikket az 1001-ből! Meg azt is érdemes figyelembe venni, hogy a lehűtés utáni felfűtés valószínűleg túl fog lőni a célon, hiszen nagyon nehéz megállapítani, hogy mikor kell abbahagyni a fűtést, hogy 21 legyen a végeredmény, ne 22. De ha még ennyire okosak is lennének ezek a készülékek, hogy még ezt is kiszámolnák, nagyon kétlem, hogy azért a minimális spórolásért megérné megvenni őket, szarakodni vele, meg kísérletezni, nézegetni, hogy hány fok van. Legyen 21 fok oszt jónapot ;) Van még annyi minden más, amivel foglalkozni kell, minek bonyolítsuk az életünket...
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32254633
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T22:03:17+01:00
2017-01-28T22:03:17+01:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny?full_commentlist=1#c32254479" class="reply_nick_1149702" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32254479 );">@Lucifer Morningstar</a>: a lényeg, hogy rá kell írni okos, és a sok hülye megveszi :)
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32254623
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T22:01:42+01:00
2017-01-28T22:01:42+01:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny?full_commentlist=1#c32254219" class="reply_nick_1015024" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32254219 );">@GasztroBloggger</a>: a kurva anyád köcsög spammer
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32254479
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T21:41:15+01:00
2017-01-28T21:41:15+01:00
Lucifer Morningstar
http://blog.hu/user/1149702
A tíz éve felszerelt termosztátjaim pontosan ugyanezt tudják. Egyik sem "okos", csak végzi a dolgát. Szabályoz, oszt jónapot.<br />
Ez nem atomfizika, a beállított hőmérsékletet kell tartania. Akkor is ha kint -10 fok van, meg akkor is ha kint +10.<br /><br />
"Ezek az érzékelők már tovább lettek fejlesztve, gyorsabban és pontosabban képesek visszaadni a mért értékeket."<br />
Roppant lényeges. Azért tényleg nem mindegy, hogy a század vagy ezredmásodpercenként mérek hőmérsékletet (ami szinte a processzorok megjelenése óta akár ennél gyorsabban is megy csak tök felesleges) amivel aztán vezérlek egy 5-10 perc beavatkozási sebességű fűtőegységet. Ésszerű.<br /><br />
Igaz, amíg lószar van addig veréb is, amíg emberek hisznek az ilyen baromságoknak addig minden szemetet el lehet adni.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32254219
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T20:59:35+01:00
2017-01-28T20:59:35+01:00
GasztroBloggger
http://blog.hu/user/1015024
Hogyan nézd a LEGÚJABB filmeket az interneten INGYEN? NEM FOGOD ELHINNI MENNYIRE EGYSZERŰEN<br />
KATT IDE: <a rel="nofollow" href="http://onlinefilmek2017.blog.hu/2017/01/21/hogyan_nezd_a_legujabb_filmeket_az_interneten_ingyen_nem_fogod_elhinni">onlinefilmek2017.blog.hu/2017/01/21/hogyan_nezd_a_legujabb_filmeket_az_interneten_ingyen_nem_fogod_elhinni</a>
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32254141
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T20:51:19+01:00
2017-01-28T20:51:19+01:00
]{udarauszkasz
http://blog.hu/user/244674
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny?full_commentlist=1#c32253923" class="reply_nick_1329" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32253923 );">@Tesztelo.hu</a>: ez attol fugg,milyen idokozonkent hutod futod a lakast. Ha nem mesz haza egesz heten,akkor megeri a 16 fok de naponta le fel futeni a hazat mar nem.,
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32253923
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T20:10:12+01:00
2017-01-28T20:10:12+01:00
KékFény6
http://blog.hu/user/1329
A fix 21 fok tartása sokkal több energiát igényel, mint ha 16 fokra levennéd, és 8 óra múlva felfűtenéd 21-re. Ezt már 1001 cikk leírta.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32252385
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T17:03:15+01:00
2017-01-28T17:03:15+01:00
gyongyvir
http://blog.hu/user/766986
Nem vagyok szakértő, de nehezen tudom elképzelni, hogy ha 21 fokot tartunk, akkor érdemes munkába indulás előtt lejjebb venni a fűtést, hogy aztán munkából jövet előtt nagy erőkkel újra melegítsük a lakást. Fix 21 fok, nem hűlnek le a tárgyak, a falak (aminek lehűlése penészesedés-veszéllyel is jár).<br />
Tehát nekem a hagyományos termosztát tökéletesen elég, kombinálva a kazánból kijövő vízhőmérséklet beállítására használt külső hőmérséklet-érzékelővel (ez kondenzációs kazánoknál nagyon hasznos, mert minél alacsonyabb vízzel fűt, annál jobb a hatékonysága).<br />
A helyiségenként radiátorok szelepére szerelt értékelőnek igenis van létjogosultsága: amelyik radiátorba előbb ér a melegvíz (így melegebb vizet kap), az ki tud kapcsolni.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32252043
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T16:21:18+01:00
2017-01-28T16:21:18+01:00
torró
http://blog.hu/user/108285
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny?full_commentlist=1#c32250625" class="reply_nick_526945" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32250625 );">@MIx</a>: <br />
Odavan írva! A RÉGI RENDSZERŰ !!!! Vagy olvasni nem tudsz vagy értelmezni.! Amúgy még sok helyen ilyenek működnek! Öcsi, ez még nem Amerika!
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32251369
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T14:40:10+01:00
2017-01-28T14:40:10+01:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
A programozható is ugyanannyit tud minte egy "okos"
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32251241
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T14:19:40+01:00
2017-01-28T14:19:40+01:00
efi
http://blog.hu/user/17732
Nem sok értelme van szerintem helyiségenként vezérelni. A legtöbb lakásban a helyiségek ajtajai tárva-nyitva, a levegő keveredik, a termosztát meg hiába erőlködik.<br />
A tanult "akciózás" sem ér sokat: ilyenkor szokott jönni a gazdi, akkor most bekacsolom. Aztán a gazdi 4 órával később esik be, mert sörözni volt.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32251135
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T14:06:32+01:00
2017-01-28T14:06:32+01:00
Netuddki.
http://blog.hu/user/37419
Hát, elég szarul sikerül magyarra fordítani.<br /><br />
"az okostermosztátok a mért értékek alapján automatikus cselekvés/akció beindítására képesek. Az okos szócska azt jelzi, hogy taníthatóak cselekvési mintákra, azonnal akciókra képesek."<br /><br />
Osztánek valami irányárat se ártott volna írni! Csak elrettentésképpen.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32250733
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T12:39:05+01:00
2017-01-28T12:39:05+01:00
Lindagvffvv
http://blog.hu/user/1212647
Okosabb, szebb, Honeywell.<br /><br /><a rel="nofollow" href="https://szifon.com/2017/01/14/vendeg-blogger-honeywell-evohome-avagy-futs-okosan/">szifon.com/2017/01/14/vendeg-blogger-honeywell-evohome-avagy-futs-okosan/</a>
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32250625
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T12:22:30+01:00
2017-01-28T12:22:30+01:00
MIx
http://blog.hu/user/526945
Őláng! Úristen, múzeumból jöttél? Az fél-egy m3 gázt fogyaszt naponta!<br />
A termosztát nem oldja meg a lakás fűtését. Egy korszerű kazánhoz kapcsolódik külső hőmérő, ami beállítja az időjáráshoz illő kazán előremenő hőfokot, a belső termosztát programozható, s akár mobillal távolról is aktiválható. Abba a helyiségbe tesszük, ahol a legmagasabb hőfokot kívánjuk, a többi helyiségben pedig aermoszztátokkal állíthatjuk be az alacsonyabb hőfokokat. A hordozhattó RF termosztátot oda vihetjük ahol tartózkodunk
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32250011
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T10:28:13+01:00
2017-01-28T10:28:13+01:00
karit
http://blog.hu/user/72587
Létezik wifin át mobilról vezérelhető termosztát? Jó lenne távolról átállítani, majd később leolvasni a hőmérőn a változást.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32250003
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-28T10:27:10+01:00
2017-01-28T10:27:10+01:00
torró
http://blog.hu/user/108285
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny?full_commentlist=1#c32246783" class="reply_nick_971501" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32246783 );">@New Nick</a>: <br />
A modern kazánok el vannak látva vezérléssel De a régi rendszerekben is megvan a termosztatikus vezérlés. Vagyis ha a fűtőtesten (radiátor), a termosztát lecsökkenti az áramlást, a kazánon lévő hőérzékelő leállítja a kazánt. Mivel őrláng van rajta, a beállított kazán hőmérséklete az lap értéknél automatikusan újra indul. A modern kazánok áram kimaradás esetén, az áram megjötte után újra tudják magukat indítani. Lehet aztán külső érzékelőket is közbeiktatni, egy megfelelő vezérlő egység közbeiktatásával.
https://otthonautomatika.blog.hu/2017/01/27/okosotthon_kezdoknek_futes_hutes_es_feny/full_commentlist/1#c32246783
Válasz erre: Okosotthon kezdőknek: tudjon meg többet a fűtésről!
2017-01-27T18:01:09+01:00
2017-01-27T18:01:09+01:00
New Nick
http://blog.hu/user/971501
A radiátorra szerelhető termosztátok megoldják, hogy nem engednek át több meleg vizet, ha már nem kell, de a kazánt ilyen esetekben hogy kapcsolhatjuk ki/be? A hőmérséklet-érzékelők alapján egy scenet kellene programozni, ami egy binary controllert vezérel a régi termosztát bekötésének a helyén? Vagy Fibaro Relay-jel kellene a kazánt magát vezérelni? Ahhoz nem kell valami speciális gyártófüggő csatoló?
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/12/15/okos_kutyu_karacsonyra_nem_biztos_hogy_a_legjobb_otlet/full_commentlist/1#c31973459
Válasz erre: Okos kütyü karácsonyra? Nem biztos, hogy a legjobb ötlet...
2016-12-16T20:09:16+01:00
2016-12-16T20:09:16+01:00
matroz.f.j.
http://blog.hu/user/373728
Ez igen, ez marketingstratégia! Mindenki hülye és analfabéta, és az emberek egy "okostévét" sem tudnak bekapcsolni de mi jó pénzért megtanítjuk nekik.<br />
Ha valaki maga szeretné segíteni az ismerőseit az pedig gonosz aki a káoszba taszítja őket.<br />
Közlöm, hogy még a szüleim és a bölcsész testvérem is "okoseszközöket" fognak kapni. Idáig is sikerrel vették az "akadályokat" és használják a kapott dolgokat széles mosollyal :-)
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/11/27/5_elkepeszto_okos_otthon_hack_a_pac-man-t_jatszo_porszivoktol_az_idojaras_bemondo_halig/full_commentlist/1#c31838436
Válasz erre: 5 elképesztő okosotthon hack, a Pac-man-t játszó porszívóktól az időjárás bemondó halig
2016-11-28T16:28:02+01:00
2016-11-28T16:28:02+01:00
]{udarauszkasz
http://blog.hu/user/244674
Azert frankon tele volt radiozavarral a kornyek, osszevissza boklaszott a gpses dron mellette:) meg a szel se segitett neki nyugton maradni.
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/11/27/5_elkepeszto_okos_otthon_hack_a_pac-man-t_jatszo_porszivoktol_az_idojaras_bemondo_halig/full_commentlist/1#c31837898
Válasz erre: 5 elképesztő okosotthon hack, a Pac-man-t játszó porszívóktól az időjárás bemondó halig
2016-11-28T15:03:54+01:00
2016-11-28T15:03:54+01:00
szepipiktor
http://blog.hu/user/728643
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2016/11/27/5_elkepeszto_okos_otthon_hack_a_pac-man-t_jatszo_porszivoktol_az_idojaras_bemondo_halig?full_commentlist=1#c31837432" class="reply_nick_44308" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31837432 );">@kvp</a>: Gyakorlatilag igazad van, de ez a bloggertér!<br />
Itt ne keress életszerű, optimális és racionális válaszokat.<br />
Itt ostoba kockásinges mobilbuzi vonal a menő. Miközben azt sem tudják, mi az az okosotthon.
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/11/27/5_elkepeszto_okos_otthon_hack_a_pac-man-t_jatszo_porszivoktol_az_idojaras_bemondo_halig/full_commentlist/1#c31837888
Válasz erre: 5 elképesztő okosotthon hack, a Pac-man-t játszó porszívóktól az időjárás bemondó halig
2016-11-28T15:01:57+01:00
2016-11-28T15:01:57+01:00
szepipiktor
http://blog.hu/user/728643
Erre nem gondoltam volna!<br />
Okosotthon? Veszek is féltucat robotporszívót!<br />
Mert egy elég a célra, de én játszani akarok velük!<br />
És a tükör tényleg jó, azonban az alapelvet - TÜKÖR - eléggé megcsúfolja! Miért tükör a tükör? Hogy magunkat nézzük készülődés, borotválkozás, öltözködés közben.<br />
Most majd állva bámuljuk a bulvárt!<br />
Elképzelem, hányszor akartam az asszony agyonvágni, mert színházba indulva mindig fél órákat pempillázkodott! És valódi tükör előtt. Most majd mondhatja, hogy siettem volna, de ment a barátokközt a tükörben...<br />
Szóval igazi jövőkép!
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/11/27/5_elkepeszto_okos_otthon_hack_a_pac-man-t_jatszo_porszivoktol_az_idojaras_bemondo_halig/full_commentlist/1#c31837432
Válasz erre: 5 elképesztő okosotthon hack, a Pac-man-t játszó porszívóktól az időjárás bemondó halig
2016-11-28T13:54:03+01:00
2016-11-28T13:54:03+01:00
kvp
http://blog.hu/user/44308
A hal az vicces, egyszer. A tobbi vagy trivialis, vagy egyetemistaknak valo laborgyakorlat mint a roomba-s pacman-ezes.<br /><br />
Viszont ha valaki nagyon akar okosotthont, akkor erre leteznek nyilt forraskodu megoldasok, ahol mind a hardver, mind a szoftver pulbikus es nem igenyel felhot, sot alapvetoen netkapcsolatot sem. Ilyen komponensekbol mar viszonylag konnyu okosotthont epiteni. Viszont a felujitast/atepitest nem igenylo, a meglevo komponensek helyere berakhato szabvanyos elemekbol egyelore viszonylag hiany van es a legtobb koncepcio sem kepes a meglevo rendszereket jol kezelni. (pl. nem a villanyegobe rakjuk a kapcsolo logikat, hanem a villanykapcsoloba, a mechanikus felulbiralasi lehetoseggel egyutt)<br /><br />
Bizontsag szempontjabol radios rendszerekhez rendes titkositas es kulcs alapu azonositas kell, tehat kvazi egy teljes erteku szamitogep minden komponens moge. Vagy marad a vezetekes technologia es akkor eleg a netes gateway-t biztositani (ha van) es keszulekenkent par filleres alkatresz az egesz. E helyett szinte mindenki radios megoldasokat fejleszt filleres alkatreszekbol, biztonsag nelkul, mivel ez a divat. Raadasul meg dragan is adjak a kis eladott mennyiseg miatt.<br /><br />
ps: Egy jobb okos villanykapcsolo nem mas mint egy reles aramkor, amit kezzel, ket nyomogombbal is lehet kapcsolni, de ezek tavolrol is megnyomhatoak, tovabba kepes visszajelezni a rele allapotat. Vezetekes halozat eseten ez ket erositett kimenet, egy bemenet (2 ha van arammeres, hogy jelezze ha kiegett a vilagitas) es egy vezetekes mikrovezerlo. Radios halozat eseten erre jon ra egy okostelefon szintu radios egyseg, legalabb ssl-es tcp/ip kapcsolattal es a kulcsokat tarolo tpm chippel. Par ezer forint helyett par tizezerre dobva az arat. Viszont a legtobb ember nem akar ujrakabelezni mindent, ezert megveszik a draga, biztonsag nelkuli, ellenben megbizhatatlan radios cuccokat amiket radiotaviranyitos jatekokhoz valo alkatreszekbol raktak ossze kinaban.
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/11/27/5_elkepeszto_okos_otthon_hack_a_pac-man-t_jatszo_porszivoktol_az_idojaras_bemondo_halig/full_commentlist/1#c31837370
Válasz erre: 5 elképesztő okosotthon hack, a Pac-man-t játszó porszívóktól az időjárás bemondó halig
2016-11-28T13:46:28+01:00
2016-11-28T13:46:28+01:00
báró Csekonics
http://blog.hu/user/47251
A tükrös ötlet hasznos lehet, a többi elég őncélú bolondságnak tűnik.
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/11/27/5_elkepeszto_okos_otthon_hack_a_pac-man-t_jatszo_porszivoktol_az_idojaras_bemondo_halig/full_commentlist/1#c31836876
Válasz erre: 5 elképesztő okosotthon hack, a Pac-man-t játszó porszívóktól az időjárás bemondó halig
2016-11-28T12:20:48+01:00
2016-11-28T12:20:48+01:00
Phteven
http://blog.hu/user/832091
Baromság.
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/04/15/a_pryme_okos_pohar/full_commentlist/1#c30084198
Válasz erre: A Pryme - okos pohár
2016-04-17T01:41:20+02:00
2016-04-17T01:41:20+02:00
DrSWAG_InstaProfessorOfYolo
http://blog.hu/user/613351
<a href="http://otthonautomatika.blog.hu/2016/04/15/a_pryme_okos_pohar?full_commentlist=1#c30080732" class="reply_nick_10067" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30080732 );">@pucros</a>: drága pohár hülyéknek
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/04/15/a_pryme_okos_pohar/full_commentlist/1#c30080732
Válasz erre: A Pryme - okos pohár
2016-04-16T15:45:49+02:00
2016-04-16T15:45:49+02:00
pucros
http://blog.hu/user/10067
hát ebből nem nagyon derült ki, hogy mi ez
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/04/12/lifx_okos_korte_az_okos_otthonokba/full_commentlist/1#c30067688
Válasz erre: Lifx – Okos körte az okos otthonokba
2016-04-14T15:11:27+02:00
2016-04-14T15:11:27+02:00
Ikerapuka
http://blog.hu/user/174305
"Aki nagyon az alapoktól, és a legegyszerűbb otthonautomatikai megoldást szeretné választani", annak is elég mélyen a zsebébe kell nyúlni, már egy darab Lifx okos "izzónak" a tulajdonosa akar lenni.<br />
És mint tudjuk:<br />
1 lámpa nem lámpa,<br />
2 lámpa fél lámpa,<br />
3 lámpa egy lámpa.<br />
NA DE: 1 lámpa nem lámpa!<br /><br />
A legolcsóbban 24 500 Ft-ért tudom beszerezni ezt a Lifx körtét.
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/04/13/okos_otthon_a_megoldas/full_commentlist/1#c30060602
Válasz erre: Okos Otthon - A megoldás!
2016-04-13T17:28:23+02:00
2016-04-13T17:28:23+02:00
Wandál
http://blog.hu/user/16922
Csak kábelezéssel lehet olcsó rendszert kiépíteni. tudsz olcsóbbat, mint a 35Ft/m MCu vagy a 61Ft/m CAT5e kábel?
https://otthonautomatika.blog.hu/2016/04/13/okos_otthon_a_megoldas/full_commentlist/1#c30060184
Válasz erre: Okos Otthon - A megoldás!
2016-04-13T16:22:36+02:00
2016-04-13T16:22:36+02:00
Terézágyú
http://blog.hu/user/236720
Ha elveszted az irányító kütyüt, akkor be se tudsz menni a saját házadba.<br />
Ha valaki ellopja, akkor ő tud bemenni, téged kizár.<br />
Vagy nem is kell ellopni, csak feltörni egy hekkernek, és azt csinál a házaddal, amit csak akar.