www.otthonautomatika.hu/blog

Keltse életre otthonát!

Okosotthonról kezdőknek: Redőnyvezérlés okosan 1. rész

2017. március 28. - miecs

Napjainkban a legkeresettebb árnyékoló az épülő családi házaknál a redőny és a zsaluzia. Amikor valaki építkezik, vagy lakás vásárol, akkor ez az elsődleges szempontok egyike: van-e redőny? Én speciel így kerestem magamnak lakást.

De miért is fontos nekünk a redőny? Mindenkinek másért.. nekem azért volt fontos, hogy hőszigeteljen és természetesen megfelelően árnyékoljon, magyarul ne süssön reggel a nap a szemembe, mikor még aludnék.

rs.png

Eljött az ideje, hogy felújítsak a lakásban, ismét.. eddig a sürgős és fontos dolgokat újítottam fel, cseréltettem ki, javíttattam meg.. most jött el az a pillanat, hogy korszerűsítésre van szükségem és nem azonnali tűzoltásra. Ha már szép újak az ablakaim és a bejárati ajtóm, akkor illik hozzá már a redőny cseréje is. Így körbejártam, hogy mit tehetnék ennek érdekében. Íme amire jutottam...

Ha már innováció meg korszerűsítés, akkor haladjunk a korral és a trendekkel, legyen motoros.

Hogy miért?
Egy motoros redőny vagy zsaluzia működtetése egyáltalán nem bonyolult és tökéletes kényelmet biztosít. Az intelligens vezérléssel ellátott motoros árnyékolók komoly szerepet játszanak a biztonság és a hőszigetelés növelésében is. Ez meggyőzött... jöhet a motoros. 

De melyik?
Ma már elérhető redőny-, zsaluzia- és függönymozgató motor is. Közös bennünk, hogy mindegyik elektromos motor. Az elektromos motorok egyszerűbb és kedvezőbb árfekvésű fajtája vezérlő elektronika nélkül szerelhető, a legtöbb esetben fali kapcsolóval építik ki. A rádiós vezérlővel ellátott motoroknál a szerkezet vezérlése távirányítóval lehetséges az esetek többségében. Kell nekem távirányító? Kell!

phone.jpg

Csak a redőnyök?
A távirányítós árnyékolás megoldáshoz kapok okosnak mondott rendszert. De ez nem lesz kompatibilis más rendszerrel. Ha már okos rendszer, akkor későbbiekben jó lenne egy nagy rendszer alá vonni. Okosotthon rendszerbe viszont csak azt a redőnyt tudom integrálni, amelyikhez ki van húzva mind a 4 vezeték: föld, nulla, fel és le. Rádióvezérlésesnél nincs meg mind a 4.  Voksomat így az egyszerű motorosra teszem le, mert később integrálni akarom.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonautomatika.blog.hu/api/trackback/id/tr412379337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása