www.otthonautomatika.hu/blog

Személyiedző az otthonod?

2016. december 12. - miecs

Még nem? Pedig okosotthonod segít odafigyelni az egészségedre és formába kerülnöd!

Ha már ismered az okosotthon rendszereket, akkor biztos tisztában vagy már előnyeikkel és nem meglepetés, ha azt mondjuk kényelmi szempontok növelése, energia megtakarítás, biztonság érzet, és a tagadhatatlan könnyű kezelés. De azt tudtad, hogy az okosotthonod segíthet az egészséged megtartásában, vagy esetleg kívánt formád elérésében?

Eléggé valószínűtlennek tűnik, pedig így igaz. Természetesen semmi sem helyettesítheti a megfelelő és változatos étrendet, a megfelelő étel mennyiséget és a rendszeres testmozgást, de az okos eszközök és ezek okosan összeállított működése segíthet abban, hogy kevesebbet együnk, többet mozogjunk, vagy akár alvás közben extra kalóriákat égessünk el.

Hogyan egyél kevesebbet?

images.jpg

Néha nagyon nehéz megállni a nassolást, vannak napok amikor szinte lehetetlen éjszaka ellenállni egy-két falatnak, főleg ha már senki nem látja, akkor a legcsábítóbb a hűtő tartalma. Persze mindeközben teljesen tisztában vagyunk vele, hogy az éjszakai nassolás a legrosszabb, amit tehetünk. Egy érzékelőre van csak szükségünk (nyitás- vagy mozgásérzékelőre), amit a nasis fiókra, vagy a hűtőajtóra szerelhetünk és máris kész. Állíts be hozzá fény- vagy hangjelzést, így nagyobb lesz a motiváció, hogy ne nyisd ki, hiszen felébrednek a többiek.

 

Mozogj többet!

Kell egy kis plusz lökés, hogy kora reggel felkelj edzeni? Ebben is tud segíteni az okosotthon. Már azt is be lehet állítani, hogy a teljes lakásautomatizált rendszerünk mindegy ébresztő használja az eszközöket - például a világítás és a kintről beszűrődő fények kombinációja egy "jó reggelt" jelentben, vagy motivációs zenék lejátszása a vezeték nélküli hangrendszeren keresztül. Indulhat a turmixgép, ami a napi energetizáló shake-ünket fogja elkészíteni reggelire, és az illata azt súgja: ki az ágyból! Sőt beállíthatunk olyan korlátozásokat is, amelyek például nem engedik bekapcsolni addig a tv-t, amíg nem teljesítettük a napi kitűzött aktivitási célt. Csak el ne felejtsük mérni az okostelefonunkkal a teljesítményünk!

 

Aludj jobban!

Az egyik leginkább elhanyagolt összetevője az egészséges életmódnak az elegendő és minőségben megfelelő alvás. Ez mind mentális és fizikális jóllétünkhöz is elengedhetetlen tényező. Az okosotthon ebben mégis hogyan tudna segíteni? Szuper egyszerűen - a lakás hőmérsékletét pár fokkal hűvösebben tartva az éjszaka során.

good_night.jpg

Nem viccelek! Tudományos kutatások támasztották alá, hogy ha alacsonyabb hőmérsékletű szobában alszunk, akkor segít elűzni az álmatlanságot, sőt az anyagcserét is beindítja - még ha ellentmondásosnak tűnik is.  Tehát ha egy jót akarsz aludni, nyomd lentebb a termosztáton az éjszakai hőmérsékletet, de csak pár fokkal. Nyugalomban, zavartalanul átaludt éjszaka, hidd el, jobbat nem is tehetnél a mentális egészséged érdekében.

 

Maradjunk egészségesek!

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonautomatika.blog.hu/api/trackback/id/tr6912033441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.